„Popcorn-Opera, czyli zapomnij o fraku”
 

„Popcorn-Opera, czyli zapomnij o fraku” to performance muzyczno-teatralno-taneczno-lalkarski.

 

W krótki sposób fabułę większości oper można podsumować słowami – w operze baryton kocha sopran, sopran kocha tenora, a tenor kocha siebie. Właśnie baryton jest najczęściej postacią najbardziej pomijaną, rzadko będącą główną osią wydarzeń, a jego miłość jest zazwyczaj odrzucona lub zupełnie niezauważona. Co jednak stałoby się, gdyby to właśnie baryton był gwiazdą? Gdyby to jego głos uwodziłby wszystkie dziewczęta i kobiety w okolicy? Co zrobić, żeby operą zainteresowali się ci, którzy ten rodzaj sztuki uważają za zbyt pompatyczny i niedostępny?

 

Sprawdźcie sami!

 

Realizacja: Stowarzyszenie Spiżarnia Form Artystycznie Nieoczywistych

 

Mateusz Brodowski – reżyser, aktor 

Aktor-lalkarz, reżyser, dramaturg, animator kultury. Absolwent L’art Studio i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Filia we Wrocławiu, Wydział Lalkarski. Doświadczenie teatralne i muzyczne zdobywał na scenach m.in. w Teatrze Lalki i Aktora “Kubuś”, Teatrze Powszechnym w Radomiu czy Warszawskiej Operze Kameralnej. Obecnie współpracuje ze Zdrojowym Teatrze Animacji (Kto się boi Pani Eś, Hemar z Homarem) oraz Teatrem Klinika Lalek występując na festiwalach w całej Europie. Reżyser i pomysłodawca spektakli teatru dokumentalnego: "KORPO_racje" i "Męskie perspektywy miłości", "Alternatywne życie, czyli traktat o snach" oraz reżyser i aktor w spektaklu "Baśń o Legendach Karkonoskich". W najnowszym projekcie "Pieśni Liczyrzepy" wyreżyserował dwa teledyski. Stypendysta MKiDN w ramach projektu „Kultura w sieci” w dziedzinie animacja i edukacja kulturalna. 


Przemysław Piskozub – śpiewak

Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Stypendysta programu Erasmus, podczas którego uczył się w Universität Mozarteum w Salzburgu. Współpracował z dyrygentami takimi jak Lesław Sałacki, Kai Röhrig, prof. dr hab. Adam Korzeniowski, prof. dr hab. Jacek Delekta czy Paul Esswood. Aktor w spektaklach „KORPO_racje” i „Baśń o Legendach Karkonoskich” w reżyserii Mateusza Brodowskiego. Śpiewa w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Danii i Szwecji w koncertach chóralnych. W 2019 roku wystąpił w ramach Berlin Opera Academy w roli Francisa Nursa w operze The Crucible Roberta Warda. Pomysłodawca i wykonawca projektu „Pieśni Liczyrzepy” w ramach programu „Kultura w sieci”. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 


Adam Potera – kompozytor 

Akordeonista, kompozytor. W 2016 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Joachima Pichury oraz dr hab. Piotra Chołołowicza. W ramach programu Erasmus miał okazję współpracować z prof. Grzegorzem Stopą w wiedeńskiej Musik und Kunst Privatuniversitat der Stadt Wien. Po zakończeniu studiów instrumentalnych kontynuuje swoją edukację na wydziale Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu w katowickiej Akademii Muzycznej pod okiem prof. Aleksandra Lasonia kształci się w zakresie kompozycji klasycznej. W kręgu jego zainteresowań kompozytorskich leży przede wszystkim muzyka klasyczna, ale także piosenka aktorska, muzyka teatralna oraz kompozycje z pogranicza muzyki folkowej i jazzowej. Jego kompozycje są regularnie prezentowane przez zespół Symetrio, a także przez inne, polskie oraz zagraniczne tria akordeonowe. Skomponował i wyprodukował muzykę do dwóch spektakli w reżyserii Ewy Skowiery, które wystawiane są przez chorzowski Zespół teatralny "Zwierciadło". Komponuje także piosenkę aktorską dla formacji Skład Rzeczy Ładnych, prezentowane podczas wielu festiwali poezji śpiewanej. 

 

Aleksandra Nowakowska – choreograf, aktorka-performerka

Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu AST w Krakowie. Aktorka i tancerka w spektaklach „Nowe Ateny” (Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”), „Requiem” w Teatrze Barakah w Krakowie, „Listach do Mileny” (Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”) oraz „Woyzeck” (Teatr Mały Tychy), „Bieguni w kwarantannie” (CK Lublin), „Matka Joanna od Aniołów” w Teatrze Barakah. W ramach rezydencji Gdańskiego Festiwalu Tańca wyreżyserowała spektakl „Dzień” (premiera w kwietniu 2019 r. w Klubie Żak w Gdańsku). Uczestniczyła w projekcie antropologicznym „Exodus” prowadzonym przez Adrianę Świątek i Sylwię Hefczyńską-Lewandowską, zajmującym się kulturą Łemków, w ramach którego powstał plenerowy spektakl taneczno-muzyczny („Exodus”, listopad 2019). Choreografka i współautorka scenariusza w spektaklu „W końcu będzie ciepło” (premiera w lutym 2020, Instytut Grotowskiego we Wrocławiu). Autorka choreografii w spektaklu „Eski” w reż. Marty Wiśniewskiej we Wrocławskim Teatrze Pantomimy i Teatrze na Faktach Instytutu Grotowskiego. Współtworzy Spiżarnię Form Artystycznie Nieoczywistych. Stypendystka MKiDN w ramach Kultura w sieci w dziedzinie kultury tradycyjnej. Zainteresowana projektami łączącymi ruch, etnografię, teatr tańca i teatr dokumentalny.

menu
Repertuar Spektakle Imprezy Edukacja Bilety Przetargi Wynajem Projekty O nas Kontakty
 
na sceniew plenerzearchiwalne
 
 
 
 
 
 
zespółdyrekcjahistoria
 
Nasze strony korzystają z plików cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.